fredag 11 juli 2014

Wolverinetårta

Hur har ni det i värmen, vilket underbart sommarväder vi har fått :) Många turer ut på sjön har det blivit och jag njuter för fullt av min sista semestervecka!!
Längtar efter att få baka men just nu är det helt enkelt för varmt för att stå inne vid ugnen...vår kökstemperatur va igår 29 grader, phu ;)
Som tur är har jag lite tårtor att pyssla med, även om jag och sockerpastan inte alltid är helt överens i värmen hahaha.
Önskemålet på denna tårta var Wolverine...vilket visade sig vara en riktigt klurig filur då jag inte vet så mycket om den.Med hjälp av min vän google fick jag till en någorlunda figur.




Ljus botten fylld med mjölkchokladfluff och citronmousse, täckt med SP



wolverinetårta / wolverinecake



Tårtan fick Wolverines färger och kantbandet blev hans bälte



Hans vassa knivar har repat sönder tårtan....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar