torsdag 5 maj 2016

Doptårta

                             Som jag tidigare skrivit är det alltid en stor ära att få
chansen att göra en doptårta.
Önskemålet var en våningstårta i rosa med pärlor och en sockerkrona på toppen.
Våningstårta är inte något jag gör ofta så lite extra roligt och spännande med denna förfrågning.
Det är alltid lite nervöst att bottenvåningen ska sjunka ihop när övervåningen ställs på. Jag använde mig av lite tjockare sugrör som jag förde ner i bottenvåningen,som hjälp att stötta upp övervåningen. Fungerade jättebra och tårtan blev stadig och fin!!


Ljus botten,fylld med hallonmousse och glasscreme,täckt med SP

Våningstårta med pärlor och sockerkrona


Namnskylt

Sockerrosor

Doptårta

Rosa doptårta




Följ gärna min instagram

@en_kaka_till



Tack för att jag fick äran att göra Stellas doptårta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar